11 Νοεμβρίου 2006

Καλή Πρωτομαγιά

Ένα από τα πρώτα θέματα της επικαιρότητας είναι η αύξηση που θα δοθεί στους δικαστικούς. Η περίπτωση είναι της ίδιας κατηγορίας με αυτή των δασκάλων πριν από λίγο καιρό. Η κατηγορία αυτή ονομάζεται κοινωνική πρόκληση. Σε αυτή την περίπτωση όμως υπάρχει και κερασάκι στην τούρτα και αυτό είναι ότι αυτοί νομοθετούν και αποφασίζουν για το ποσό με το οποίο θα αμείβονται. Και όμως συμβαίνει. Και μετά λέμε ότι η δικαιοσύνη λειτουργεί. (Σας παραπέμπω σε προηγούμενο post μου). Βρίσκουν και τα κάνουν. Όπως και οι βουλευτές που πήγαν να περάσουν κάτι ωραίες ρυθμίσεις για αύξηση στο μισθό τους και δυνατότητα συνταξιοδότησης σε όποιον έχει κάνει έστω 3 χρόνια βουλευτής. Μπορεί να πεινάνε οι άνθρωποι. Εδώ τα μέσα ενημέρωσης πρέπει να παραδεχθούμε ότι κάτι προσέφεραν.
Για μένα όμως το θέμα δεν είναι ότι ο φετινός προϋπολογισμός δεν αντέχει αυτές τις αυξήσεις. Δηλαδή αν τις άντεχε θα ήταν λογικές; Αυτές οι περιπτώσεις φέρνουν στην επιφάνεια επαγγελματικές ομάδες που έχουν καταφέρει να αμείβονται με περισσότερα από αυτά που λογικά θα περίμενε κανείς. Βέβαια αυτό είναι υποκειμενικό, αλλά υπάρχουν άτομα που έχουν πιάσει διοικητικά πόστα σε επιχειρήσεις του δημοσίου και παίρνουν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ. Επιχειρηματίες που κερδοσκοπούν μόλις πιάσει το κρύο, δημόσιοι υπάλληλοι που παίρνουν επίδομα παραγωγικότητας (πως;) κτλ. Όποιος έχει πρόσβαση στο βάζο με το μέλι το απλώνει βαθιά. Για τους υπόλοιπους αυτό που πρέπει να τους απασχολεί είναι το επερχόμενο 65ωρο! Ακόμα δεν έχω καταλάβει πως μπορεί να χωρέσουν τόσες ώρες σε 6 μέρες και να μιλάμε για ανθρώπινες συνθήκες εργασίας*. Μια νέα Πρωτομαγιά μας χρειάζεται.

ΥΓ istikoglou ως φιλελεύθερος ίσως με διαφωτίσεις

14 σχόλια:

  1. Ανώνυμος7:11 μ.μ.

    Ρε φίλε, ξεκόλλα με τους δημόσιους υπάλληλους. Οι δημόσιοι υπάλληλοι έχουν άλλου είδους προβλήματα και κατά βάση όχι μισθολογικά με τα οποία πρέπει κανείς να ασχοληθεί. Επιπλέον, είναι η κατηγορία για την οποία γνωρίζεις πόσα βγάζουν, τι δουλειά κάνουν ή δεν κάνουν, πόσους θα προσλάβεις και πως (δυστυχώς αυτό αρχίζει και πάλι να γίνεται κάπως ασαφές) και κυρίως πληρώνουν κανονικά και πλήρως φόρους.

    Δηλαδή το να δίνεις δισεκατομμύρια ευρώπουλα για σαράβαλα F-16 δεν σε πειράζει, το να δίνεις δισεκατομμύρια για νοσοκομειακές προμήθειες δεν σε πειράζει, το να δίνεις δισεκατομμύρια να χτίσεις κοπηλατοδρόμιο για τους Ολυμπιακούς και εν συνεχεία αυτό να μετατρέπεται σε λιμνάζοντα νερά και να απαξιώνεται δεν σε πειράζει. Ούτε επικεντρώνεις την προσοχή σου στον έλεγχο της ποιότητας των υπηρεσιών του δημοσίου και πως αυτός μπορεί να γίνει. Αυτό που σε ενοχλεί είναι να παίρνουν αυξήσεις οι δημόσιοι υπάλληλοι και να ζουν σαν άνθρωποι ενώ οι υπόλοιποι λιμοκτονούν

    Σε αυτή την περίπτωση καλύτερα να αναλύσεις τρόπους με τους οποίους θα αυξήσεις την παραγωγικότητα, τις επενδύσεις, το ισοζύγιο του εμπορίου, τρόπους με τους οποίους θα συνδέσεις έρευνα και επιστήμη με την αγορά, τρόπους να προωθήσεις την τεχνολογία ώστε νέες θέσεις εργασίας με καλύτερους μισθούς να δημιουργηθούν

    Το μόνο που βλέπω είναι συνεχής άρνηση για όλα και πόσο πολύ οι άλλοι φταίνε για την δική μου πραγματικότητα. Και άμα δεν σου κάνει το Ελλάντα, στην ενωμένη Ευρώπη ζούμε πήγαινε πιο πέρα και ζήσε για λίγο. Μπορείς να κάνεις κι εσύ κάτι για τον εαυτό σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος9:44 μ.μ.

    (Sorry για το διπλό σχόλιο. Σβήσ'το αν γίνεται.)

    Βέβαια, για να σε προλάβω, εντάξυ, τα 22.000 ευρώ τον μήνα του προέδρου του ΟΤΕ και γενικότερα οι μισθοί των προέδρων των ΔΕΚΟ ξεφεύγουν. Αλλά τη σχέση έχουν αυτά με τα 1.400 ευρώ μηκτά που ζητούν οι δάσκαλοι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος11:44 π.μ.

    \beqinquote
    ΥΓ istikoglou ως φιλελεύθερος ίσως με διαφωτίσεις
    \endquote
    Η αλλιώς ως θατσερικό ή αντικρατικιστή

    Και ποιός σου είπε πως στην "σοσιαλιστική " Ελλάδα οι Έλληνες δουλεύουν λίγο? Έβλεπα ένα γράφημα από την wikipedia(σορρυ το έψαξα,αλλά δεν το βρήκα για να έχεις ιδία γνώση) και έδειχνε πως οι Έλληνες δουλεύουν 10 ώρες λιγότερες από τους Ιάπωνες. 1830 ώρες τον χρόνο δουλεύουν οι Ιάπωνες, και οι Έλληνες 1820 περίπου. (Αναφέρομαι σε ώρες εργασίας και όχι επίπεδο παραγωγής) Επίσης το Σάββατο στις 12 Νοεμβρίου έβλεπα στην Εστία πως εμείς οι Έλληνες δουλεύουμε περισσότερο από τους Αγγλους.
    Πιστεύω πως το 65ωρο είναι για ειδικά επαγγέλματα όπως υπάλληλοι σε ξενοδοχείο, που έχουν δουλειά μόνο το καλοκαίρι.
    Γιατί κανένας δεν ξεσηκώνεται για τους άδικους φόρους που του βάζει το κράτος,άρα για τις άδικες εργατοώρες που δουλεύει?Δουλεύει κάποιος 8 ώρες. Οι μισές εργατοώρες πάνε για τους φόρους άμεσους και έμμεσους,άρα στους δημοσίους υπαλλήλους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος12:01 μ.μ.

    \beginquote
    Ρε φίλε, ξεκόλλα με τους δημόσιους υπάλληλους.
    \endquote
    Γιατί να ξεκολλήσει?Από ποιους πληρώνονται?Από τον Θεό?Βρέχει χρήματα και πληρώνονται?Αφού το κράτος φορολογεί ΕΜΕΝΑ(και όχι μόνο) βαρύτατα έχω κάθε δικαίωμα να τους την πω.
    \beginquote
    Οι δημόσιοι υπάλληλοι έχουν άλλου είδους προβλήματα και κατά βάση όχι μισθολογικά
    \endquote
    Όντως πως θα περάσουν τις 6,5ώρες που δουλεύουν.Ας έχουν τα Vista κάνα παιχνιδάκι παραπάνω,για να περνούν ευχάριστα τις ώρες τους.
    \beginquote
    και κυρίως πληρώνουν κανονικά και πλήρως φόρους
    \endquote
    Λάθος. Δεν πληρώνουν φόρους.Δεν είναι δυνατόν για έναν μη παραγωγικό εργαζόμενο, που ως αντικείμενο δραστηριότητας έχει την μη παραγωγή κέρδους, να ισχυρίζεσαι πως πληρώνουν φόρους. Φόρους πληρώνουν όσοι παράγουν κέρδος,οι άλλοι απλώς τους καταναλώνουν. Έτσι, αντί οι δημόσιοι υπάλληλοι να καταναλώνουν χ φόρους, μέσω της "φορολογίας" καταναλώνουν,δηλαδή αμείβονται χ-1
    \beginquote
    Αυτό που σε ενοχλεί είναι να παίρνουν αυξήσεις οι δημόσιοι υπάλληλοι και να ζουν σαν άνθρωποι ενώ οι υπόλοιποι λιμοκτονούν
    \endquote
    Ναι με ενοχλεί,γιατί οι αυξήσεις τους συνεπάγονται αύξηση της φορολογίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Sorry man αλλά δε νομίζω να κατάλαβες αυτό που διάβασες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος6:43 μ.μ.

    @istikoglou
    Έχεις κάθε δικαίωμα και υποχρέωση να ελέγχεις έμπρακτα τι χρηματοδοτείται από τους φόρους τους οποίους εσύ πληρώνεις. Αυτό θα πρέπει να γίνεται συνολικά όμως και όχι επιλεκτικά Επίσης έχεις κάθε δικαίωμα να ελέγχεις ποιος καρπώνεται την υπερεργασία του κάθε εργάτη/υπαλλήλου ιδιωτικού ή δημόσιου τομέα. Και αυτό θα πρέπει να γίνεται συνολικά όμως και όχι επιλεκτικά. Αν θεωρείς ότι το κέρδος είναι το μέγιστο κριτήριο αξιολόγησης τότε έλα μια βόλτα από εδώ και πλήρωνε $2000 για τη δική σου ιδιωτική ασφάλισή υγείας και άλλα $2000 για κάθε παιδί στην οικογένεια, πλήρωνε $300 κάθε φορά που επισκέπτεσαι νοσοκομείο και περίμενε 3 μήνες για ένα ραντεβού (παρόλα τα 20 νοσοκομεία της πόλης), αν θες το ραντεβού σου να είναι σε σύντομο χρονικό διάστημα πλήρωνε άλλα $10.000 το ραντεβού "γρηγορόσημο", πλήρωνε $50.000 το χρόνο για κάθε έτος πανεπιστημίου, $30.000 το χρόνο για κάθε έτος λυκείου και δημοτικού και $20.000 το χρόνο για παιδικούς σταθμούς για κάθε παιδί της οικογένειας. Πλήρωνε $10.000 το χρόνο για τη σύνταξή σου και φορολογήσου και από πάνω 20% από το κράτος και 15% από την πολιτεία. Παίρνε και $6 το πακέτο τα τσιγάρα και καλή τύχη.
    Το να κάνεις κριτική είναι θεμιτό, το να απαξιώνεις τη χρησιμότητα του δημόσιου τομέα στο σύνολό του επειδή δεν παράγει έργο και επειδή κινείται με τα χρήματα των φορολογούμενων είναι too naive και ίσως δεν έχεις μετρήσει τα συν και πλην Το να είναι ο δημόσιος τομέας στην κατάσταση που βρίσκεται σήμερα και να αδυνατεί να προσφέρει τις υπηρεσίες που απαιτείται να προσφέρει είναι ένα και άλλο είναι το να απαξιώνεις το κοινωνικό κράτος. Μη κρατικιστής και θατσερικός δεν είναι ένα και το αυτό φίλε μου. Κοινωνικό κράτος και κρατισμός επίσης δεν είναι ένα και το αυτό.
    Αύξηση φορολογίας σημαίνει και η μη καταβολή φόρου από τον κάθε ελεύθερου επαγγελματία αλλά δεν είδα κανέναν να φωνάζει γι' αυτό (μάλλον χειροκροτήματα βλέπω).
    Η αύξηση των μισθών των δασκάλων ήταν το ένα δέκατο των χρημάτων που χαρίστηκαν στη εκκλησία από την κυβέρνηση αλλά δεν είδα κανένα χριστιανό να εκστασιάζεται και να οδύρεται για το που παν τα χρήματά του.

    @seventh_son
    Α τώρα υποτιμούμε και το διανοητικό επίπεδο των συν-σχολιαστών? Τότε ίσως πραγματικά να μην κατάλαβα ... που έγραφα.
    Ας το αναλύσω λίγο μήπως και ξεκολλήσω την ταμπέλα της διανοητικής υστέρησης που μου κόλλησες
    (1) Βάζεις στο ίδιο τσουβάλι τους δασκάλους με τους δικαστικούς, τους βουλευτές και τις διοικήσεις των ΔΕΚΟ
    (2) Θεωρείς πρόκληση τα 1200 ευρώ που θα έπαιρναν οι δάσκαλοι αν πετύχαινε η απεργία και αγνοείς τον πακτωλό χρημάτων που κατασπαράζεται από καρχαρίες με δεύτερο post επί των μισθών δημοσίων υπαλλήλων
    (3) Κάνεις μέγιστο πρόβλημα το μισθολογικό ενώ η ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών περνά σε δέκατη μοίρα.

    Επί του θέματος. Είμαι επίσης μη κρατικιστής. Θεωρώ ότι το δημόσιο θα πρέπει να υφίσταται και να είναι ισχυρό μόνο σε παιδεία, υγεία και συγκοινωνίες αλλά και να παρέχει υπηρεσίες σε τομείς μη κερδοφόρους. Οι ΔΕΚΟ θα πρέπει να κινούνται με όρους ιδιωτικούς (βελτιώνοντας τον ιδιωτικό τομέα σε ότι αφορά τους υπαλλήλους του και όχι καρατομώντας δικαιώματα των δημοσίων υπαλλήλων). Οι μισθοί της Ελλάδας είναι για κλάματα και κανένας σοβαρός άνθρωπός που έχει φύγει δεν επιστρέφει στο χάλι αυτό. Η δικαστική εξουσία πρέπει να είναι ανεξάρτητη και αυτό συνεπάγεται αυξημένους μισθούς. Η συνταξιοδότηση βουλευτών και δημάρχων είναι γελοία Το βασικό πρόβλημα του δημόσιου τομέα δεν είναι το μισθολογικό αλλά η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Και το πρόβλημα της ελληνικής οικονομίας δεν είναι δάσκαλοι και δικαστικοί αλλά έλλειψή παραγωγικότητας, επιχειρηματικότητας, επενδύσεων, ευέλικτης αγοράς και τεχνολογίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος6:46 μ.μ.

    "... επειδή δεν παράγει έργο ... " -> ... επειδή δεν παράγει κέρδος ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος7:48 μ.μ.

    \beginquote
    πλήρωνε $2000 για τη δική σου ιδιωτική ασφάλισή υγείας και άλλα $2000 για κάθε παιδί στην οικογένεια, πλήρωνε $300 κάθε φορά που επισκέπτεσαι νοσοκομείο και περίμενε 3 μήνες για ένα ραντεβού (παρόλα τα 20 νοσοκομεία της πόλης), αν θες το ραντεβού σου να είναι σε σύντομο χρονικό διάστημα πλήρωνε άλλα $10.000 το ραντεβού "γρηγορόσημο", πλήρωνε $50.000 το χρόνο για κάθε έτος πανεπιστημίου, $30.000 το χρόνο για κάθε έτος λυκείου και δημοτικού και $20.000 το χρόνο για παιδικούς σταθμούς για κάθε παιδί της οικογένειας. Πλήρωνε $10.000 το χρόνο για τη σύνταξή σου
    \endquote
    Γιατί νομίζεις εδώ είναι τζάμπα?To 44% του μισθού κάθε έλληνα πάει για την ιατροφαρμακευτική του περίλαλψη, η οποία ως γνωστόν είναι για τον πούτσο.
    Άρα,αφού φορολογείται βαρύτατα από το κράτος για μια υπηρεσία που δεν του παρέχεται αναγκάζεται να καταφύγει στην ιδιωτική πρωτοβουλία. Διάβαζα πως στην "σοσιαλιστική" Ελλάδα οι δαπάνες για ιδιωτικές νοσοκομειακές υπηρεσίες ως ποσοστό του ΑΕΠ είναι οι μεγαλύτερες στην Ευρώπη. Μπράβο!!Μας πηδάει στην φορολογία,πληρώνουμε και από πάνω επειδή οι υπηρεσίες που μας προσφέρουν είναι για τον πούτσο.Επίσης δεν φτάνει που οι παρεχόμενες εκπαιδευτικές υπηρεσίες είναι χάλια, οι οποίες φυσικά κοστίζουν και πανάκριβα, καταφεύγουμε και στην ιδιωτική πρωτοβουλία
    \beqinquote
    Πλήρωνε $10.000 το χρόνο για τη σύνταξή σου και φορολογήσου και από πάνω 20% από το κράτος και 15% από την πολιτεία.
    \endquote
    Για να δούμε τι γράφει η wikipedia περί αυτού:
    Ένας παντρεμένος με 2 παιδιά στις ΗΠΑ πληρώνει φόρο 11,9% ενώ στην Ελλάδα 39,2%
    Επίσης εδώ μπορείς να δείς πόσο ΦΠΑ(VAT) πληρώνουν σε κάθε πολιτεία. Πολύ λιγότερα από την Ελλάδα, δεν βρίσκεις?
    Επίσης στην Καθημερινή είχα διαβάσει, πως τα έσοδα από έμμεσους φόρους(που θεωρούνται και οι πιο άδικοι) στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερα ως ποσοστό του ΑΕΠ, από τις ΗΠΑ.
    \beqinquote
    Παίρνε και $6 το πακέτο τα τσιγάρα και καλή τύχη
    \endquote
    Έλα εδώ και αν γίνεις δημόσιος υπάλληλος είσαι τυχερός. Αλλιώς την πούτσισες.
    \beqinquote
    Αύξηση φορολογίας σημαίνει και η μη καταβολή φόρου από τον κάθε ελεύθερου επαγγελματία αλλά δεν είδα κανέναν να φωνάζει γι' αυτό
    \endquote
    Ούτε και εγώ είδα κανένας να διαμαρτύρεται για την παραπαιδεία και τα ιδιαίτερα που κάνουν οι καθηγητές. Αλήθεια, ο καθηγητής που κάνει ιδιαίτερα, τα δηλώνει στην εφορία?
    \beqinquote
    Η αύξηση των μισθών των δασκάλων ήταν το ένα δέκατο των χρημάτων που χαρίστηκαν στη εκκλησία από την κυβέρνηση αλλά δεν είδα κανένα χριστιανό να εκστασιάζεται και να οδύρεται για το που παν τα χρήματά του.
    \endquote
    Και αυτό τι σημαίνει? Πως εγώ που δουλεύω σαν μαλάκας 8 ώρες, 11 μήνες τον χρόνο, δεν μπορώ να καταφέρομαι εναντίων των δημοσίων υπαλλήλων, που αυτοχαρακτηρίζονται καθηγητές, οι οποίοι ενώ δουλεύουν 21 σαραντάλεπτα κάθε εβδομάδα, έχουν 4 μήνες διακοπές, θέλουν αύξηση 40%?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος10:52 π.μ.

    Καλά, διάβαζα και γελούσα μόνος μου το πρωί στο γραφείο (και δεν το
    λέω ειρωνικά).
    Δηλαδή, φίλε istikoglou, πιστεύεις σοβαρά ότι οι ΗΠΑ έχουν καλύτερο
    κοινωνικό κράτος από την Ελλάδα ή ότι αντί του κοινωνικού κράτους
    πληρώνουν λιγότερα στην ιδιωτική πρωτοβουλία και με καλύτερες
    υπηρεσίες?
    Έχουμε και λέμε λοιπόν,

    (1) ΠΑΙΔΕΙΑ
    Τα στατιστικά δεν μου λένε τίποτα. Γιατί? Γιατί οι μέσοι όροι
    κρύβουν τις διακυμάνσεις και τα outliers και το κάνουν πάρα πολύ
    έντεχνα. Και το κοινωνικό κράτος χρίζεται ακριβώς για να περιορίσει τη
    διακύμανση και τα outliers. Συνέκρινε λοιπόν το ποσοστό των Ελλήνων
    των νεοτέρων γενεών που έχει πανεπιστημιακή εκπαίδευση με αυτό των
    ΗΠΑ. Είναι διπλάσια έως και τριπλάσια. Το ποσοστό των ΗΠΑ μειώνεται
    λόγω του μαύρου και ισπανόφωνου πληθυσμού όπου το ποσοστό σ' αυτές τις
    φτωχές ομάδες κυμαίνεται στο 15%. Φιλαράκι από το χωριό μου, άπορος
    τέλειωσε το λύκειο, μπήκε στο πανεπιστήμιο χωρίς φροντιστήριο και
    αποφοίτησε. Κόστος ελάχιστο. Θα μπορούσε να το κάνει αυτό στις ΗΠΑ?
    Όχι. Προσωπικά, πλήρωσα περί τα 2000 ευρώ σε φροντιστήριά (με
    σημερινές τιμές) και το νοίκι μου στη Θεσ/νίκη για να σπουδάσω. Στην
    Αμερική ήθελα τουλάχιστον $200.000 και βάλε μόνο για τα δίδακτρα για
    να κάνω το ίδιο πράγμα. Για τον έχων και κατέχων το κοινωνικό κράτος
    είναι ασύμφορο για τον μη έχων η μόνη ελπίδα. Η παραπαιδεία δε,
    (υπάρχει και στη Αμερική φυσικά) είναι (α) malfunction του συστήματος
    και (β) προέρχεται εκ της εθνομαλακίας (*δανεισμένο από το blog του
    Radikal) του Έλληνα που όσο στουρνάρι και να είναι το καμάρι του πρέπει ντέ
    και καλά να γίνει γιατρός. Επίσης, περί παιδεία που κοστίζει: μόνο το 3% του ΑΕΠ πηγαίνει προς
    τα εκεί ενώ στη γείτονα Τουρκία το ποσοστό είναι 5-6% !!!

    (2) ΥΓΕΙΑ
    Πήγα στο νοσοκομείο για ακτινογραφία θώρακα. Το φιρμάνι ήρθε
    σπίτι. $4500 για μια γαμημένη ακτινογραφία Η ασφάλεια δεν πλήρωνε
    γιατί εντέλει δεν είχα τίποτα και το θεώρησε check up (δηλαδή
    καλύτερα να ήμουν άρρωστος). Μετά από ένα μήνα τηλεφωνημάτων και
    παραπόνων κάλυψαν το 90% και για μια κωλοακτινογραφεία πλήρωσα $450.
    Και ήμουν από τους τυχερούς. Φίλος γλίστρησε και έσπασε το χέρι
    του και επειδή είχε πιει δυο μπύρες και το επίπεδο αλκοόλ ήταν οριακά
    πάνω από το όριο του αλκοτέστ πλήρωσε τα πάντα από την τσέπη του
    ($10.000 για νάρθηκα). Έλεος δηλαδή. Πρέπει να ζήσεις για να τα
    συγκρίνεις. Από τότε, όποτε του τύχαινε κάτι αγόραζε αεροπορικό
    εισιτήριο ($600) και πήγαινε σε γιατρό στη χώρα του. Και πάλι, αν το
    φυσάς το χρήμα και στην Ελλάδα πας στο διαβαλκανικό και συνεπώς δεν
    έχει αξία η δημόσια ασφάλιση, αν δεν το φυσάς πας σε άθλιο νοσοκομείο
    όπου εντέλει γίνεται η δουλειά σου, ενώ εδώ ψοφάς

    (3) ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    Περί φορολογίας. Ο Federal φόρος κυμαίνεται από 12-20% (θα σου
    στείλω το booklet για τους φόρους) και ο state φόρος στο 7%-12%. Το
    ΦΠΑ είναι 5% μεν αλλά π.χ. όταν βγαίνεις να φας έξω πληρώνεις
    υποχρεωτικά 15% tip στα γκαρσόνια. Ο έμμεσος φόρος στα τσιγάρα είναι
    τριπλάσιος από την Ελλάδα κοκ. Και εν τέλει αυτό δεν έχει καθόλου να
    κάνει με κοινωνικό κράτος Συμφωνώ ωστόσο μαζί σου ότι είναι εξωφρενικά υψηλά
    και εντελώς άδικα τα ποσά στην Ελλάδα.

    (4) Συμφωνώ και είναι ηλίου φαεινότερο ότι το κοινωνικό κράτος στην Ελλάδα δεν λειτουργεί σωστά, γίνεται κατασπατάληση χρήματος φορολογουμένων και παρέχει μειωμένη ποιότητα υπηρεσιών. Αν αυτό ήταν εκ' φύσεως πρόβλημα του συστήματος θα συμφωνούσα μαζί σου και στην αποδόμηση την οποία επιχειρείς. Παρόλα αυτά βλέπουμε ότι το κοινωνικό κράτος λειτουργεί (Σκανδιναβικές χώρες, Γερμανία περασμένων δεκαετιών, κλπ.). Υπάρχουν δύο δρόμοι. Ο ένας είναι να γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές ώστε να λειτουργήσει και στην Ελλάδα και ο δεύτερος να καταργηθεί και να γίνουμε Αμερική στο κοινωνικό κράτος και Ελλάδα στο εισόδημα. Από την εμπειρία μου εδώ στηρίζω τον πρώτο δρόμο.
    Επίσης, όπως είπα θεωρώ ότι το κράτος θα πρέπει να περιοριστεί σε συγκεκριμένους μόνο τομείς και να είναι ισχυρό, ΟΧΙ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΟ Τουτέστιν αν θες ιδιωτική ασφάλεια να μην αναγκάζεσαι να παίρνεις την δημόσια, αν θες ιδιωτική παιδεία να τα σκας και να την έχεις. Να έχει όμως και ο μη έχων ισάξιες και φτηνές υπηρεσίες.

    Τέλος, οι αυξήσεις του 40% είναι φυσικά πλασματικές, είναι απλά ένα διαπραγματευτικό χαρτί, κάτι σαν οδικός δρόμος όπου ζητάς δέκα για να πάρεις δύο (και βέβαια ήταν μέγιστο επικοινωνιακό λάθος της ΔΟΕ το οποίο χρησιμοποιήθηκε από όλους). Αυτοί βέβαια πήραν τα τρία τους ενώ κάτι άλλοι παίρνουν πάντα και τα δέκα.

    sorry για το σεντόνι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Βαγγελάρα τα ποστ σου μπορεί να είναι σεντόνια (μου θυμίζουν μια στοίβα από αδιάβαστα κείμενα μου στο πεθαμένο blaze)αλλά ως ξενιτεμένος μας βοηθάς να δούμε τα πράγματα και λίγο πιο σφαιρικά από την μόνιμα near sighted ελληνική οπτική.
    Το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι απλά ότι υπάρχει γιγαντιαίο, ΓΙΓΑΝΤΙΑΙΟ έλλειμμα διαχείρισης. Χρήματα κατασπαταλώνται ή δεν απορροφώνται καν, δύσκολες αποφάσεις δεν λαμβάνονται λόγω κόστους και αξιόλογοι νόμοι δεν εφαρμόζονται ποτέ γιατί όλοι προσπαθούν να παρακάμψουν το σύστημα.
    Για το σύστημα υγείας των ΗΠΑ ξέρω από συγγενείς εκεί ότι είναι πολύ μυστήριο. Κοινώς αν δεν έχεις λεφτά τη γάμησες.
    Για τα υπόλοιπα που λες συμφωνώ. Πολλά πράγματα μπορούν να γίνουν. Αλλά δεν ξέρω πότε θα ξημερώσει εκείνη η μέρα που σ' αυτή τη χώρα θα αποφασίσουμε να κάνουμε αυτά που σχεδιάζουμε και νομοθετούμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος11:18 μ.μ.

    \beginquote
    Δηλαδή, φίλε istikoglou, πιστεύεις σοβαρά ότι οι ΗΠΑ έχουν καλύτερο
    κοινωνικό κράτος από την Ελλάδα
    \endquote
    Ευκαιρία να γελάσεις για μια ακόμα φορά. Ναι πιστεύω πως οι ΗΠΑ έχουν καλύτερο κοινωνικό κράτος από την Ελλάδα.
    Αλλά τι είναι κοινωνικό κράτος? Είναι κοινωνικό κράτος να τυπώνεις πληθωριστικό χρήμα και να διπλασιάζεις τους μισθούς? Είναιι κοινωνικό
    κράτος να καταχρεώνεις την χώρα, για να τα δίνεις σε αντιστασιακές συντάξεις κτλ?ΟΧΙ. Κοινωνικό κράτος σημαίνει για μένα(και εδώ στηρίζεται
    η άποψή μου πως οι ΗΠΑ έχουν καλύτερο κοινωνικό κράτος από την Ελλάδα) να δημιουργούνται θέσεις εργασίας για τους νέους καθώς να υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις, για την περίπτωση που θα φάω τον πούλο από την δουλειά, να βρω αλλού.
    Κάτσε να μην υπήρχε η τεράστια χοάνη για την πληροφορική που ακούει στο όνομα "καθηγητής στο Δημόσιο" που κατάπινε κάθε παντελώς άχρηστο και θα σου έλεγα εάν υπήρχε έστω ένας απόφοιτος που θα πίστευε τα περί κοινωνικού κράτους.
    Συνοψίζοντας, η συνάρτηση του κοινωνικού κράτους είναι η εξής απλή(για μένα πάντα): Κοινωνικό κράτος = δουλειές
    Ανάλγητο κράτος = μη δουλειές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος8:20 μ.μ.

    Καταλήγουμε λοιπόν στο συμπέρασμα ότι έχουμε διαφορετικό ορισμό του κοινωνικού κράτους. Γι' μένα αυτό που ορίζεις ως κοινωνικό κράτος είναι σχεδόν σύνολο της οικονομίας. Τίθεται καν ερώτημα αν οι ΗΠΑ έχουν καλύτερη οικονομία από την Ελληνική? Φυσικά και όχι.

    Κοινωνικό κράτος για μένα είναι ένας μηχανισμός άμβλυνσης των ανισοτήτων ή τουλάχιστον παροχής των απαραίτητων υπηρεσιών για μια αξιοπρεπή ζωή στους μη έχοντες.

    Αν πιστεύεις ότι όλοι στις ΗΠΑ παν απ' τη μια δουλειά στην άλλη και βγάζουν τα κέρατά τους, πέρνα μια βόλτα από τα γκέτο των μαύρων, από τα γκέτο των ισπανόφωνων, από τις περιοχές των white trash. Κάνε μια βόλτα στις μεγαλουπόλεις για να δεις τους άστεγους να κοιμούνται 10-10 μέσα στα δωμάτια των ATMs, πάνω στις σχάρες του μετρό, στις στάσεις των λεωφορείων Αν κοινωνικό κράτος είναι το 30% του πληθυσμού (αυτοί με την εκπαίδευση που μπορεί να πληρώσει ο μπαμπάς) να βγάζει 100 και 200 χιλιάδες δολάρια το χρόνο τότε fine.

    p.s. οι ΗΠΑ είναι καταχρεωμένες σε πολύ χειρότερη κατάσταση από πολλά κράτη στον κόσμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμος9:17 μ.μ.

    \beqinquote
    οκ,τοτε μην πιάσεις τα γύρω στα 6000 που θα πάρεις απο τον οαεδ αν βγεις στην ανεργια,ζητα τα απο τον πατερουλη σου
    \endquote
    Πληρώνω φόρους + ΦΠΑ. Εάν δεν τα δικαιούμαι εγώ αύριο μεθαύριο το επίδομα ανεργίας(το εγώ ακούγεται λίγο εγωιστικό,σορρυ,εννοώ και αρκετούς άλλους) που τα δουλεύω ποιός τα δικαιούτε? Προτιμώ λιγότερα λεφτά για επιδόματα και περισσότερα κίνητρα για δουλειές.

    \beginquote
    ρε παλαβέ,ξέρεις τι είναι ο αντιστασιακός? το άνοιξες στην γουικι πέντια να το δεις ?ήμαρτον πια με τα κουλά παραδείγματα σου,μαζέψου με τις ασυναρτησίες σου
    \endquote
    Εάν ήθελα να ειρωνευτώ θα μπορούσα να το κάνω πολύ εύκολα. Συγκρατούμαι λίγο, για να μην ξεφύγει η συζήτηση.
    Εάν δεν έχεις ακούσει ποτέ στην ζωή σου να μιλάν ειρωνικά για τις αντιστασιακές συντάξεις, που τις έδιναν με κομματικά κριτήρια και μόνο, τί άλλο να πω?
    \beqinquote
    εδώ φαίνεται πόσο κλειστά σκέφτεσαι στους 4τοίχους του δωματίου που σε φιλοξενεί ο πατέρας σου
    \endquote
    Φεύγω για δουλειά στις 8 το πρωί και γυρνάω τουλάχιστον στις 6.15. Όπως μπορεί να καταλάβει και ένας ηλίθιος δεν κάθομαι και πολυ στους 4 τοίχους. Επιπλέον, ναι με φιλοξενεί ο πατέρας μου. Δεν μπορώ να μείνω μόνος σε σπίτι. Δεν κερδίζω ακόμα τόσα λεφτά. Δεν είμαι δημόσιος υπάλληλος κερδίζω 1000 ευρώ πρώτο μισθό + 150 πριμ παραγωγικότητας το μήνα. Η ζωή είναι πολύ σκληρή και δύσκολη για τους μη δημοσίους. Εάν γίνεις καμιά μέρα, θα με καταλάβεις
    \beqinquote
    εδώ απλώς γίνεσαι εμπαθής ίσως κ ρατσιστής,κρύβεσαι πίσω απο μεγάλες λέξεις απο εντεχνα ψαξίματα στο ιντερνετ αλλα εδώ πραγματικά τα κόμπλεξ σου φανερώνονται
    \endquote
    Δεν κατάλαβα τίποτα. Μάλλον επειδή είμαι παραβός ή έχω γίνει ατροφικός επειδή με φιλοξενεί στο σπίτι ο μπαμπάκας μου. Εγώ έγραψα το εξής:
    Κάτσε να μην υπήρχε η τεράστια χοάνη για την πληροφορική που ακούει στο όνομα "καθηγητής στο Δημόσιο" που κατάπινε κάθε παντελώς άχρηστο και θα σου έλεγα εάν υπήρχε έστω ένας απόφοιτος που θα πίστευε τα περί κοινωνικού κράτους.
    Την απάντησή σου στο παραπάνω δεν την κατάλαβα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ΓΡΑΨΕ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ POOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOST!

    ΑπάντησηΔιαγραφή