19 Μαρτίου 2007

300

Δεν τη γλίτωσα και όχι μόνο πήγα αλλά γράφω και post για την ταινία. Ανώτερη από μια ιστορική ταινία του είδους (προς αδαείς: πιο πολύ έμοιαζε ο Ξέρξης με το Ριβάλντο παρά οι 300 με το Μονομάχο!). Ανώτερη από μια ταινία βασισμένη σε κόμικ. Η αισθητική, η φωτογραφία, η σκηνοθεσία, η ατμόσφαιρα την κάνουν την πιο επική ταινία που έχει δει ο φτωχός Seventh Son. Εσείς οι λίγοι που δεν την είδατε ακόμα μην τη χάσετε. Εμένα μπορεί να μου άρεσε και γιατί μου θύμισε τα παιδικά μου χρόνια που η αρχαία ιστορία δεν ήταν ένα μάθημα του σχολείου αλλά ένας ολόκληρος κόσμος. Εσάς αν σας υπενθυμίσει και καμιά από τις αρετές του ανθρώπινου είδους (αυταπάρνηση, αξιοπρέπεια, ιδανικά!) κερδισμένοι θα είστε.

ΥΓ Μετά την παρακολούθηση της ταινίας και πριν πέσετε για ύπνο μην παραλείψετε να ακούσετε Manowar. Hail and kill!

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Χμμμμ.Εγώ πάλι θα διαφωνήσω.

(Για το αρχείο, πήγα στην πρεμιέρα της ταινίας, μεσάνυχτα + 1 λεπτό της μέρας που άνοιγε).

(1) Την ταινία θα τη χαρακτήριζα μάλλον πολεμική και όχι ιστορική. Έιναι ένα ατέλειωτο bloodshed.
(2) Αυτή η τέρψη που σου δημιουργεί είναι η τέρψη του να δημιουργείς μια πανίσχυρη πολεμική μηχανή και να τη θέτεις σε λειτουργία (κάτι σαν civilization - video game)
(3) Το κόμικ είναι by far καλύτερο.
(4) Από ιστορικής άποψης (αν τη δει κανείς από αυτή την οπτική γωνία) δημιουργεί λάθος εντυπώσεις για τη Σπάρτη. (Η πολεμική αυτή μηχανή προοριζόταν κατά βάση για τους δεκαπλάσιους σε αριθμό είλωτες και τις κατά καιρούς επαναστάσεις τους - τι αυταπάρνηση, αξιοπρέπεια και ιδανικά?).
(5)Επιμέρους issues:
(α) κάθε διείσδυση του Λεωνίδα και ένας οργασμός της βασίλισσας
(β) ο Ξέρξης είναι σαν ξεφωνημένη του κερατά που κάνει μασαζάκι στον Λεό.

Αυτά.

Nick είπε...

Βασικά μπορείς να δεις τη γνώμη μου στο blog, αλλά δύο σχόλια μόνο.

3)Επειδή διάβασα το κόμικ, είναι απόλυτα πιστό οπτικά και αφηγηματικά(σχεδόν verbatim!) , εκτός από τα σχετικά με αυτά που γίνονταν στη Σπάρτη, τα οποία απουσιάζουν και φαντάζομαι προστέθηκαν για να δώσουν στην ταινία χρόνο... ταινίας ;)

5)Ο Ξέρξης ήταν ο Dalsim από το Street Fighter :@

Ανώνυμος είπε...

3) Ναι. Δεν αναφερόμουν ακριβώς στην πιστότητα της μεταφοράς αλλά στο τελικό αποτέλεσμα της μεταφοράς. Π.χ. η μεταφορά του Sin City στον κινηματογράφο ήταν πολύ καλή. Αυτή δεν μου άρεσε. Ίσως να μη του ταίριαζε ο κινηματογράφος.

Anton είπε...

Εγώ πάλι ταινία είδα. Ούτε video game, ούτε ηλεκτρονικό, ούτε κόμικ!
Τώρα αν θέλω να μάθω την ιστορία της Σπάρτης κ τι έγινε στις Θερμοπυλες ανοίγω κανένα βιβλίο. Δε θα μου τι μάθει ο Miller.
Και όσον αφορά τα ιδανικά ακόμα και στην ίδια την ταινία έδειχνε τι γινόταν πίσω στην Σπάρτη ενώ ο Λεό ήταν στη δουλειά. Μη κολλάμε στα άτομα, πολεις κλπ. Τα ιδανικά είναι πέρα από αυτά.